Kiropraktikk Mobilisering Massasje Kopping Trigger Elektro Sjokkbølge Stretching

 


ØVELSER SOM KAN GJØRES PÅ KONTORET
Her er et lite utvalg av øvelser som man kan utføre nær sagt hvor som helst. Ta et lite avbrekk i arbeidet og gjør noen øvelser, så vil du føle deg bedre og være i stand til å yte mer.

Hovedmålet med stretching er å gjøre ledd og muskulatur mer bevegelige. En god ledd-muskelfunksjon kan du selv være med på å opprettholde. Alle pasienter ved Ryggklinikken får øvelser tilrettelagt for seg. Dette er en viktig del av behandlingen og virker forebyggende. Det kan være øvelser for styrke av muskulatur og smertelindring gjennom avspenning.

Generelle råd før du starter tøyninger er å alltid starte lett med øvelsen, ingen brå rykk. Kjenn at det strekker i muskelen og at du samtidig slapper av med pusten. Dette er svært viktig. Hold stillingen minst 40 sek. eller mer om det trengs. Gjenta øvelsen 2-3 ganger med økt strekkfølelse. Du vil oppdage at øvelsene du jevnlig utfører stadig blir lettere. Utfører du øvelsen for drastisk oppnår du motsatt effekt, nemlig at muskelen trekker seg sammen (spenningsrefleks). Det er viktig at du har riktig kroppsstilling (tenk avspenning) og utfører øvelser som er tilpasset din muskulatur.








Øvelsesbilde Øvelsesbilde
Øvelsesbilde Øvelsesbilde
Øvelsesbilde Øvelsesbilde
Øvelsesbilde Øvelsesbilde
Øvelsesbilde Øvelsesbilde
Øvelsesbilde Øvelsesbilde
Øvelsesbilde Øvelsesbilde
Øvelsesbilde


Forside
Ryggklinikken
Behandling
- Kiropraktikk
- Mobilisering
- Massasje
- Kopping
- Triggerpunkt
- Elektroterapi
- Stretching
- Shockwave
Stretching og øvelser
Kontakt oss





  RYGGKLINIKKEN Torget 6a, 3181 Horten - tlf: 91 88 82 64 - ivan@ryggklinikk.no