Kiropraktikk Mobilisering Massasje Kopping Trigger Elektro Sjokkbølge Stretching

Shockwave
Fokuserte Sjokkbølger velkjente fra indre medisinske behandlinger. Nå tilgjengelig hos Ryggklinikken. Hjelper for bl.a. Skuldersmerter / Albuesmerter / Knesmerter / Hælsporer

Bilde

Hvordan virker sjokkbølge terapi ?
I forbindelse med behandling av kroniske indikasjoner med kalkavleiringer , blir kalken pulverisert ( i likhet med behandling av nyrestein ) samtidig som vevets egne biologiske regenerasjons prosesser blir stimulert.
Mange medisinske studier bekrefter en positiv effekt på 70-80 % av behandlede pasienter.
En nylig undersøkelse av de biologiske virkeparametre viser at sjokkbølge behandlinger har en stimulerende virkning på så vel akutte som kroniske patologiske prosesser ved :
- Aktivering av sirkulasjon
- Smertedempende virkning
- Aktivering av cellestoffskiftet
- Aktivering av HSP70(sjokkprotein)
- Aktivering av immunsystemet
- Bekjempelse av betennelse

Behandling med sjokkbølger:
Utstyret består av en kontrollenhet , hvor frekvens og antall sjokkbølger innstilles.
Apparatet produserer høy energetiske lydbølger (sjokkbølger) ved hjelp av et piezo-elektrisk terapihode.
Forut for behandlingen innstilles stråleform og fokuspunkt.
Behandlingsstedet påføres en kontaktgel og deretter plasseres hånd-applikatoren på behandlingsstedet , hvor den holdes med et lett press i det antall minutter som transmisjonen av sjokkbølgene varer ( 1500-2000 sjokkbølger pr. behandling ).

Pasienten kjenner ingenting i overflaten , men intensiteten stilles slik at pasienten kjenner ”stikk” i vevet der hvor sjokkbølgenes fokuspunkt treffer.

Ofte har pasienten fått betydelig smertelette etter første behandling , men vanligvis behøves 3 behandlinger.
Behandlingen gjentas med 7-10 dagers intervall.

Behandlings indikasjoner:
- Hælsporer
- Plantar fasciitis
- Akillessene betennelse
- Menisk forkalkning
- Patellar tip syndrom
- Div. senebetennelser
- Bursitter
- ”Musearm”
- Tennisalbue
- Golfer’s elbow
- Kalkansamling i senevev
- Knokkel indikasjoner
- Smertepunkter / Triggerpunkter

Fordeler ved sjokkbølge behandling :
Behandlingen av kroniske indikasjoner kan være vanskelig , og tradisjonell behandling består ofte av kortisoninjeksjoner eller kirurgi.
Sjokkbølge behandling ( ESWT) er en relativt ny behandlingsform , som anvendes som alternativ til de konservative behandlingsformer.
Sjokkbølge behandling har resultert i oppsiktsvekkende gode resultater helt uten bivirkninger.

Har du spørsmål vedrørende denne type behandling? Ta kontakt med Ryggklinikken.

Forside
Ryggklinikken